Generelle opplysninger
RN Group ApS,
c/o IntraVAT AS
Brevikbråteveien 9
1553 SON
Norge
Org. nr. 933 708 829
E-post: info@blomea.no
Det er ikke mulig å kontakte oss på telefon.
Vi følger gjeldende dansk lovgivning.
Betaling
Blomea tar imot betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard, og Vipps/MobilePay. Betalingen vil først bli trukket fra din konto når varen sendes. Alle beløp er i NOK og inkl. MVA og toll.
Frakt
Hos Blomea er det enkelt og billig å få levert pakkene sine. Her på siden kan du finne all informasjon om våre frakt- og leveringsbetingelser.
Hos Blomea har vi valgt å sende med Posten Bring, som er den mest pålitelige leverandøren for pakkelevering i Norge. Her kan du velge mellom å få det sendt direkte til din hjemmeadresse.
Alle våre pakker blir levert innen 2-4 virkedager.
Levering
- Pakke i postkassen: 69 kr
Forhåndsbestillinger og betaling
Ved forhåndsbestilling av varer trekkes betalingen umiddelbart. Grunnen til dette er at våre tredjeparts betalingsløsninger ikke tillater oss å reservere betalingen lenge nok, inntil varene er på lager. Ved å gjennomføre betalingen på forhånd sikrer vi at din ordre er reservert og klar til utsendelse så snart varene ankommer vårt lager.
Vi sender alltid bestillinger samlet. Hvis din bestilling inneholder både forhåndsbestilte varer og varer som er på lager, vil hele ordren sendes når de forhåndsbestilte varene er på lager. Dette gjelder for alle bestillinger, med mindre annet er spesifikt avtalt med oss.
Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du mottok varen. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i én bestilling, men de leveres enkeltvis, starter fristen fra den dagen du mottar den siste varen.
Består ordren av flere partier eller deler, utløper angreretten 14 dager etter den dagen du mottar den siste delen.
Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottakelsen til å gi oss beskjed om at du vil angre kjøpet ditt. Du kan sende en e-post til info@blomea.no eller benytte standard angrerettskjemaet som du finner nederst i handelsbetingelsene.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten samtidig å gi oss beskjed.
Retur
Når du har gitt oss beskjed om at du vil angre kjøpet, har du 14 dager til å sende varen tilbake til oss.
Du må selv betale for at pakken returneres, og det er du som er ansvarlig hvis det oppstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med vanlig post. Dette gjelder f.eks. svært store bestillinger.
Utgiftene til retur av disse varene forventes å koste høyst 500 kr.
Varens tilstand ved retur
Hvis varen har mistet verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, kan du bare få en del av kjøpsbeløpet tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens markedsverdi, og i visse tilfeller kan det bety at du bare kan få tilbake fraktkostnadene.
Vi anbefaler at du sender varen i originalemballasjen.
Hvis den originale emballasjen mangler, kan det muligens medføre en verdiforringelse av varen.
Tilbakebetaling
Hvis du angrer kjøpet, får du pengene dine tilbake. Hvis varen er verdiforringet, trekker vi fra det beløpet du er ansvarlig for
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (det gjelder ikke ekstra leveringskostnader i tilfeller der du har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi mottar beskjed om at du vil angre avtalen.
Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.
Vi kan holde tilbake betalingen inntil vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon på at du har returnert den.
Varen sendes til:
Blomea.no
c/o Logistikksenteret
NO-0060 Olso
Vi mottar kun pakker som sendes direkte til adressen.
Reklamasjonsrett
Når du handler hos oss som forbruker, gjelder kjøpslovens regler for varekjøp.
Det betyr at du har reklamasjonsrett i 24 måneder.
Hvis din reklamasjon er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller et prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.
Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å få en kvittering for forsendelsen, slik at vi kan tilbakebetale dine fraktkostnader.
Varen sendes til:
Blomea.no
c/o Logistikksenteret
NO-0060 Olso
Vi mottar kun pakker som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, ber vi om at du legger ved en detaljert beskrivelse av problemet.
Vilkår for Beskyttelse av Immaterielle Rettigheter
Alt innhold på denne nettsiden, inkludert, men ikke begrenset til bilder, videoer, tekst, grafikk, design og annet digitalt materiale (heretter samlet omtalt som "innholdet"), er beskyttet av opphavsrett og andre relevante lover om immaterielle rettigheter.
Eierforhold til Innholdet
Innholdet tilhører Rn Group ApS eller brukes med tillatelse fra tredjeparts eiere. Enhver form for kopiering, reproduksjon, distribusjon, offentliggjøring, overføring eller annen uautorisert bruk av innholdet er strengt forbudt uten forhåndsskriftlig tillatelse fra Rn Group ApS.
Begrenset Bruksrett
Brukere av nettsiden får en begrenset, ikke-eksklusiv og ikke-overførbar rett til å få tilgang til og bruke innholdet til personlige, ikke-kommersielle formål. Enhver annen bruk av innholdet, inkludert for kommersielle eller offentlige formål, er forbudt.
Global Gyldighet
Disse vilkårene gjelder for alle brukere, uavhengig av geografisk plassering. Brukere er forpliktet til å overholde både lokale og internasjonale lover knyttet til bruken av denne nettsiden og dens innhold.
Brudd
Brudd på denne policyen kan føre til rettslige skritt, inkludert, men ikke begrenset til, krav om umiddelbar fjerning av uautorisert materiale, erstatningskrav og/eller rettsforfølgelse.
Rapportering av Misbruk
Hvis du mistenker eller observerer uautorisert bruk av innholdet fra denne nettsiden, oppfordrer vi deg til å kontakte oss umiddelbart på info@blomea.no.
Forbehold om Endringer
Rn Group ApS forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene uten forhåndsvarsel. Det er brukerens ansvar å holde seg oppdatert på de gjeldende vilkårene.
Ved å få tilgang til og bruke denne nettsiden aksepterer du disse vilkårene i sin helhet.
Klage
Hvis du som forbruker vil klage på ditt kjøp, kan du kontakte oss på info@blomea.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende en klage til:
Senter for klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Hvis du bor i et annet EU-land enn Norge, kan du klage til EU-kommisjonens nettbaserte klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Personvern
Vi trenger følgende opplysninger når du handler hos oss:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-postadresse.
Personopplysningene blir registrert hos Blomea og lagret i fem år, hvoretter opplysningene slettes.
Vi samarbeider med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Selskapene behandler utelukkende opplysninger på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål.
Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi opplysningene dine tilstrekkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på blomea.no er Blomea.
Du har rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi behandler om deg.
Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette dine persondata hvis du ber om det. Dette kan f.eks. være hvis dine data ikke lenger er nødvendige i forhold til formålet de ble samlet inn til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine persondata blir behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på: info@blomea.no
Skjema
Til:
RN Group ApS,
c/o IntraVAT AS
Brevikbråteveien 9
1553 SON
Norge
Org. nr. 933 708 829
E-post: info@blomea.no
Jeg meddeler herved at jeg ønsker å gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med min kjøpsavtale for følgende varer/tjenester:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Mottatt den: _______________________________
Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrukerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrukerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________